2014. április 12., szombat

A Sorsfonat folytatódik



Sokan kértétek tőlünk, akik olvastátok a történetet, hogy írjuk meg a folytatást. A vázlat el is készült – meglepően (?) hosszú lett. Aztán nem történt semmi. Én nem írtam, Atilla mással volt elfoglalva, pihent a lista a számítógépen.
Nemrég aztán megkaptuk az isteni fenékberúgást: nincs mese, folytatni kell. A történet úgy kezdődött, hogy megjött az útmutatás, hogyan tudom kibontani mindazt, amit tudok a lehető legtöbb embert szolgálva. Olyan érzés volt az ihlet pillanata, mintha megnyílt volna bennem egy ajtó és megláttam egy ösvényt. De csak az első lépést és valami halvány körvonalat. Azonnal a tettek mezejére léptem és megígértem Nektek a folytatást. Csakhogy az ösvény következő szakasza nem akart megfényesedni bennem. Egyre frusztráltabb voltam, tele házimunka-pótcselekvéssel, mert azt éreztem, hogy írnom kell, de nem jött az ihlet. Anélkül pedig az egész csak egy iskolai dolgozat lenne, illetve most még az sem, mert maga a pontos téma sem teljesen világos előttem.
Ebben tipródtam már hetek óta. Az életünkben közben több szinten beindult az áramlás, amit nagyon élvezek, de ez még idegesítőbbé tette az új utam megtorpanását, mert LÁTOM az ösvényt és mégsem jön a következő lépés, pedig én is kíváncsi vagyok, ráadásul benneteket is felcsigáztalak.
Közben kaptam egy levelet egy számomra nagyon fontos Baráttól, aki a könyvben csak mellékszálnak érződik, de a sorok között és az én lelkemben nagyon ott van. Az akkori történet szempontjából nem látványos, de fontos az ő léte. A közelmúltban a súlyos betegsége miatt átértékelődött a kapcsolatunk, így amikor ő azt írta: „folytassátok!”, emellett már nem mehettem el úgy mint eddig, hogy persze, MAJD folytatjuk. Ez ugyan nem tudatosult, csak azt éreztem, hogy tényleg fontos megírni, mi is történt azután. Bő egy héttel később szinte egyszerre ébredtünk rá Atillával, hogy a következő lépés: folytatni kell a Sorsfonatot.
Gyorsan el is kezdtem írni, de hamar rájöttem, hogy az az időszak már nem olyan éles bennem: tudom mi volt, mit hogyan éltünk meg, de a sorrendek, az apró-cseprő, mégis jelentős történések már kavarodnak bennem. Felkutattam hát a régi levelezéseimet, így kigömbölyödött a kép és most már nincs akadály: írjuk tovább a történetet.
Arról, hogy milyen érzés (piszok nehéz), miért és hogyan hat egymásra a múlt és a jelen, nemsokára írni fogok.

Edina

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése