2013. december 18., szerda

Átlépem a küszöböt



Közben véget ért az év a munkahelyen, a céges buliból nem sokra emlékszem. Valószínűleg jó volt, mert mindig az szokott lenni, de én az életem apró mozaikjainak rakosgatásával voltam elfoglalva. Akinek már tört össze az élete, az tudja mi zajlott bennem. Ami eddig keretet adott és alapot a mindennapi rutin révén, abból nem volt semmi. Mindenhol csak kérdőjel, elszakadás, elengedés, elvesztése valaminek, ami lehet ugyan, hogy nem volt jó, de már olyan megszokott és ismerős volt.
Helyette az ajtóban állt az új, ami még nem is volt igazán, amit fel kell majd építeni, alakot adni neki. Megalkotni az új keretet, az új rutint, amiben majd megint nem kell minden következő lépésen gondolkodni. De most csak következő lépések voltak és gondolatok. Némi bűntudat – a gyerekek miatt. Nagy várakozás valami jóra – magam miatt. Meg a gyerekek miatt. Hisz ha végre a helyemre kerülök és jól érzem magam a bőrömben, akkor nekik is sokkal többet tudok adni. Több szeretetet, több türelmet, elfogadást, megértést. Ezeket az utóbbi időben egyre kevésbé kapták meg tőlem.
És még némi bűntudat Zoltán miatt is, hisz neki aztán tényleg pokol lehet. Még védtem őt gondolatban, magyaráztam a bizonyítványát, miközben szenvedtem attól, ahogy viselkedett velem. „De szegény, most rossz neki – és én okoztam, hogy rossz.” Közben pedig csak azt láttam, hogy ő mit tett illetve mit nem tett azért, hogy végül ide jutottunk.
 A téli napfordulót Atilla egy tűzgyújtásos szerrel ünnepelte, amire hivatalos volt a húga és a nagylánya is. Izgultam az első találkozás miatt, de nagyon kedvesen fogadtak, csak a bemutatkozás volt igen suta, az asszonynevemet csak elharapva mondtam, Atilla pedig mint barátnőjét mutatott be. Elképesztően furcsa volt ez a titulus kilenc év feleségeskedés után.
Közeledett a Karácsony. Zoltán felhívott, hogy haza mehetek már egy nappal korábban is. Köszöntem szépen, de nem éltem a felajánlott lehetőséggel, mert Atillával akkor ünnepeltünk. Én a kedvenc teáját vettem neki, ő egy hatalmas desszertet nekem. Apró ajándékok olyasvalakinek, akit még alig ismerünk. Meghitt és csendes este volt, benne a jövő bizonytalanságával.
A válási papírt december 23.-án adtam be a bíróságra, még előttem volt rengeteg megbeszélni- és megharcolnivaló. Amikor elmentünk Zoltánnal a gyerekekért, akkor megmondtuk a nagyszülőknek, hogy mi a helyzet. Természetesen teljesen kiborultak, megkaptam a magamét rendesen. Mit képzelek én, ebben a családban soha senki nem vált el!
...
A rémálom ezzel nem ért véget, mert lefoglalt üdülésünk volt, és a gyerekek miatt még utoljára elmentem én is a „családi” nyaralásra. Velünk jött apósom is, mint már annyiszor a korábbi években. Kifelé mindenki kulturáltan viselkedett, de hogy belül kiben mi zajlott –   talán egy egész tanulmány kitelne belőle.
 Hazafelé pedig készült rólunk egy utolsó családi fotó, amin mindenki rémes arcot vág, ráadásul kellemetlen szél fújt, így a lelki kép kivetülése meg van rajta tűzdelve a látható didergéssel is: szintén dolgozat-téma lehetne. Ilyen hosszú egyetlen üdülés sem volt, minden napja legalább 48 óra, minden kilométer legalább egy fényév.
Hazaérkezésünk másnapjára szabit vettem ki, de erről Zoltán nem tudott. Reggel szépen útnak indultam, elvittem a gyerekeket, mint máskor, csak épp utána nem a munkahelyemre szaladtam, hanem Csepelre, Atilla ölelő karjaiba. A simlim csak délután derült ki, amikor hazafelé tartottam, akkor is csak egy véletlen elszólás miatt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése