2013. december 23., hétfő

Ha még nem volt elég, avagy a pont az i-re


Vannak helyzetek az ember életében, amikor nem hajlandó hinni a saját szemének és fülének, nem hajlandó meghallani a belső hang figyelmeztetését, meglátni az apró, vagy nem is olyan apró jeleket. Ilyenkor hajlamosak vagyunk egy addiginál sokkal nagyobb pofon kijózanító kockázatával is nekivágni egy újabb próbának, megismételni a már többször kudarcba fulladt dolgot. És a sors természetesen szolgáltatja is a megérdemelt észhez térítő arculcsapást.
Valahogy én is így jártam, amikor belementem a családi érzés illúziójától megtévedve egy olyan helyzetbe, ami többször működésképtelennek bizonyult, egy olyan emberrel, akivel nem egy világban éltünk.
Annak idején, amikor Ágotával megismerkedtünk, én egy fiatalabb barátnőre vágytam, mint az előző, és egy kevésbé megállapodott életre. Meg is kaptam a lehetőséget a sorstól, és akkor talán utoljára döntöttem csak a külcsín alapján.
Azután pedig, hogy megismertem Ágota élethelyzetét és vágyait azt gondoltam, hogy én leszek a nagy segítő mellette, aki majd megmutatja neki, hogyan érdemes élni, hogy több boldog pillanata legyen, mint addig. Végül is ennek ellenkezőjét sikerült létrehoznunk. Elborított a rózsaszín köd, feltettem a szemellenzőt és belekezdtem a szerelmi segélyakcióba. Fütyültem rá, hogy ő milyen környezetből jött, hogy húsz évvel fiatalabb nálam, hogy mások a hétköznapi rutinjai és ritmusa, saját formámra akartam alakítani.
Talán a helyes megfogalmazása ennek: segítek neked, ha beledöglesz is. (Aztán úgy éreztem, majdnem én döglöttem bele). Azt hiszem sohasem barát, társ, szerető voltam mellette, hanem ő valamilyen pótapa szerepet tartogatott nekem, ami nem működött hosszútávon, hiszen én nem ezt szerettem volna.
Edina ezt úgy fogalmazta meg egyszer: „Döntsd el, hogy a gyereked, vagy a szeretőd, mert a lányával nem fekszik le az ember.” Újra félreraktam a régebbi tapasztalataimat, a józan eszemet és éreztem, hogy egyre nehezebben állok ellent a nagyon finom, apró lépésekben történő behálózásnak.

Közös programot szerveztünk a Tropikáriumba, illetve ez Ágota ötlete volt, én örültem, hogy ismét család-érzésem lehet a gyerekünkkel együtt. Élveztem, ahogy Dorka örült a látványnak, szinte végig fogta a kezemet, vagy mellettem volt.
Úgy éreztem, most igazán az Apja lettem, nem csak névleg. Amikor még a Családsegítőbe jártunk, sorozatosan megalkottam magamban a képet az addigi tapasztalataimat és előítéletemet újra és újra eleresztve, hogy Ágota barátságosan és együttműködően viselkedik. Ott a Tropikáriumban és az azt megelőző időszakban is elgondolkodtam azon, vajon tényleg sikerült a szellemi teremtésem? A látszat mindenesetre ez volt.
Egy nap Ágota sürgős, kétségbeesett telefonálással hívott a lakására a munkahelyemről, valamilyen betegségtünettel, ám megérkezve tapasztalnom kellett, hogy nincs semmi baj, igazából csak alibi volt és próba, mire vagyok képes érte. Megtörtént a testi egymásra találás is, és aznap már tudtam: döntenem kell. Vagy leállítom az egész visszarendeződést, vagy szakítanom kell Edinával, akit akkor is szerettem.
 Győzött a család utáni vágy, főleg azért, mert nem szerettem volna, hogy az első gyerekem után (aki nem sokkal fiatalabb Ágotánál) a másodiktól is különválasszon az élet. Vissza akartam szerezni az életembe Dorkát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése